2006-11-30

*piiiiiiip*

jag tänker mig till exempel en längdhoppare. åratal av träning, allt mynnar ut i den där tävlingen. allt skall ta sin början i det där hoppet.

det känns långt. det är det. det är mycket långt. längdhopparen vänder sig om. en halvmeter, ser det ut som, över världsrekordet, världsrekordet som sattes i medvind.

den där sekunden känns som fallet mot säker död, men sen höjs en flagga och sekunden är över.

fel flagga. övertramp. en halv centimeter. men övertramp.

otroligt överdrivet, kanske. men jag har nog nästan aldrig varit så besviken förr i mitt liv. och jag får mer eller mindre skylla mig själv. jag undrar hur många jobb jag sökt i mitt liv. det är inte otroligt många, kanske på sin höjd 30. inget av dem har jag väl egentligen velat ha. men en dag fanns den där, en annons om en plats som var min. en fråga om ett svar som jag hade. en pil mot en dörr jag ville öppna.

jag har nog aldrig verkligen varit noggrann på riktigt förut när jag korrekturläst ett sådant brev. nu var jag det. minutiös. och varje ord var läst och lagom.

idag skickade Eva M på Post- och Telestyrelsen tillbaks det till mig. det var öppnat för att de skulle kunna hitta min adress. jag hade tänkt på allt, men enligt Eva M på Post- och Telestyrelsen satt på ett frimärke för lite. eller ett, det skulle kosta 15,50 att skicka två A4-ark inom stadens gränser.

jag undrar hur många brev det händer. jag kan ärligt säga att det aldrig hänt mig förr. jag måste ha underfrankerat en miljon brev. inte fan har Eva M skickat tillbaks de mindre viktiga breven.

diskvalificerad. någon vill inte ens ha mig med i matchen. när jag för första gången verkligen ville vara med. när jag för första gången kände att jag kunde.

Eva M. om du läser det här: ta gift.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Surt! Men vad är det för jobb? Berätta mer!

Anonym sa...

Jag tror att 15 kr och 50 öre innefattar en straffavgift, 11 kr i frimärken skulle suttit på. Vet inte riktigt var i hanteringen som underfrankerade brev sorteras ut, det verkar lite väl nitiskt även om en försändelse i C4-kuvert knappast kan förväntas understiga 20 gram.

Först efter att någon konstaterat att ditt brev var underfrankerat och att det saknade avsändaradress skickades det upp till Kiruna för utredning, det är nämligen inte vem som helst som får öppna andras brev. Det är troligen också där Eva M jobbar och hon skickade nog ditt brev tillbaka till dig så snart hon bara kunde, hon har bara så fruktansvärt mycket att göra sen de skar ner på personalen där hon arbetar.

Men jag håller med, om man lämnar så mycket som en kvadratmillimeter hud blottad så kan man ge sig fan på att samhället flyger dit och sticker en med gadden.

Crom! sa...

Death to the daemon Post- och Telestyrelsen!