2007-05-27

Men halldedudane!

Bengt Ohlsson utlåter sig med den etablerade författarens fulla arrogans. Rätt kul. Har aldrig gillat hans krönikor, men Gregorius var ju en... begåvad... bok.

Nå. Jobbigt när man funderar på om man ska lita på någons omdöme, om man ska se någons åsikt som intressant.

"Nu kan ni spela in era egna filmer bäst ni vill och redigera och bränna på dvd, nu kan ni spela in era egna låtar och nynna er till sömns på My Space. En ringdans av glada amatörer, varv efter varv runt jordklotet, sen blir det svårt att andas."

Det är en sorts muggigt försvarstal över den professionelles ensamrätt till skapandet. Självklart har han rätt, oerhörda mängder av allt som finns på nätet är skit, troligen det allra mesta. Å andra sidan producerar jag till exempel min skit för min bekanskapskrets och om jag såg bloggen som offentlig så skulle jag nog uttrycka mig annorlunda. Säkert vara putslustigare occh mer politiskt korrekt.

Hm. Vad säger ni, kära vänner?

Inga kommentarer: