2007-03-09

Ämnen?

Nu har det blivit sådär ijallefall. Jag sprudlar ur mig mitt liv i sporadiska stroboskopblink. Slumpvis åsikter och motgångar.

Jag skulle avhandla annat, hade jag tänkt, tror jag. Sammanhållet i klump. Som de som skriver om mode, bara mode; eller de som skriver om musik, bara musik. Jag kan ha för många intressen för att vara sån, eller jag hoppas att det är det och att jag inte bara är... tom. Hzz.

Jag blir snabbt uttråkad. Konsekvens är enformigt. Men det är ju det som är bloggarnas knep - skaffa dig ett ämne du kan bli lokalauktoritet inom, bestäm var du vill ha ditt revir och pinka, pinka, pinka.

Ett konto hos AdSense är också bra, då får man in nån krona när besökarna börjat strömma in. Möjligen kan någon som visat sig kunna skriva om samma ämne dag ut och dag in med någorlunda kvalitet få en anställning som nån sorts skrivo - möjligen. Mycket talar emot. Internet och IT och datorer i allmänhet har fött gör-det-själv-kultur inom flera områden. Musik till exempel. Skivkontrakt blir allt mindre en nödvändighet, man kan starta eget bolag och spela in ute i skogen på en laptop om man vill.
Bloggören är motsvarigheten: den där medborgarjournalisten man pratar om, och ingen är nog särskilt intresserad av att betala en sån.

Man kan fråga sig varför man gör det egentligen. Och jag undrar hur många bloggar som faktiskt har besökare. Den här har det till exempel inte.

3 kommentarer:

jonas sa...

Nä, nu fiskar du ju bara kommentarer. Klart vi läser din blogg, den är ju jättebra. Jag gör bara som du, när jag var med blogg, läser och begrundar i tystnad utan att kommentera.
Jag vill ju inte bajsa på din postrunda.
Förresten så är den mycket snyggare som svart.

Crom! sa...

Jag var faktiskt ganska säker på att ingen läste den. Får kanske se till att skaffa en counter eller nåt. Ahaha.

Anonym sa...

Hahaha!