2008-01-14

Ilska

Jag önskar att jag inte hade någon TV. Eller, idag önskar jag att jag inte hade någon TV. Vissa dagar är det jäkligt skönt. Men oftast hatar jag skiten. Jag har på något vis slutat göra saker.

Nu går ett danskt program på femman. Unga mödrar heter det. Det handlar om unga mödrar. Någon ung moder ska med barnets unge fader på grillfest med scouterna, och hon är orolig för att pappan ska flirta med andra tjejer på grillfesten. Den nivån.

Jag blir så provocerad. Jag blev tvungen att gå ut ur vardagsrummet. Jag blir uppriktigt arg. På allt. På världen. Jag tappar liksom tron på att det finns en framtid. Jag tappar hoppet. På riktigt.

För en stund.

3 kommentarer:

puterman sa...

När det känns sådär så kan man tänka på vad Anna Book sjöng i schlagerfestivalen ett år: det finns en morgondag. Det tyckte jag var så fint.

jonas sa...

Jo, eller den här senaste, Samba Sambero. Hon ser så lugn och glad ut.

hjon sa...

Jag vet vad du menar, vad sägs om att starta en paramilitär grupp?