2007-07-14

Aarhg!

Jag satte mig förnöjt på omnibussen idag, och tog fram min bok. Jag hittade en påse med fyra bitar godis i, de var kvar från dagen innan och hade utgjort den dagens resgodis när jag flög från Göteborg hem till slätten. Det var en Hemkola, en Fazermint och två Brio kvar. Jag tog en Brio, stoppade den i munnen och tyckte att livet var ganska juste.

Jag hade hunnit tugga en gång och öppnat käkarna för att tugga en andra. Käkarna skötte sig själva utan någon större mental inblanding från min sida, men när de var på väg att slås ihop igen märkte jag att något var fel. Frukansvärt fel.

Min tunga hade missat skyltarna om säkerhetsavstånd och heavy machinery and whatnot.
Det krasade. Vi varnar känsliga tittare. Fast det syns kanske inte så mycket.


1 kommentar:

hjon sa...

Ouff! Varningen kom lite sent. Den skulle helst ha kommit innan jag laddade sidan. Aj.