2007-01-16

Sjukt trött...

...på det viktigaste av allt. Miljöhelvetet. Konstigt. Man borde ju outtröttligen sträva.

Diskussionen har ju de senaste åren stått mellan de med skägg, vilka påstår att Harmagedon är här, och de utan, som hävdar att naturen bara blir glad av lite mer koldioxid enligt devisen "what doesn´t kill you makes you stronger" (vilket jag alltid velat experimentellt säga till någon som suttit i koncentrationsläger eller utsatts för hemska övergrepp som barn).
Skäggen har numera överhanden i debatten, de skägglösa har måst vika sig för överväldigande bevisning. Nog fan har vi väl ställt til med den hör skiten själva?
Säkert har vi det. Men om man som en jävla amatör tänker att den senaste istiden började för uppåt kanske 100 000 år sedan, och slutade för kanske 10 000 år sedan, så kanske uppvärmningen fortfarande fortgår?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm, jag är nog en skäggig då - konstigt bara att inte ett enda hårstrå vill växa ut på min babylenakind och det beror inte på att att jag skulle vara kvinna - det är jag ju inte - så jag undrara bara om jag trots det får vara skäggig eller?

Andreas